Yeni bir
araştırmaya göre anne sütünün faydası çok ama zekayı doğrudan
etkilemiyor.
Anne sütü, bebeklerin sağlığı ve bağışıklık sistemlerinin
güçlenmesi için büyük önem taşıyor. Bilim adamlarının bu
konuda herhangi bir şüphesi yok. Ama yapılan yeni bir
araştırma anne sütünün bebeklerin zekalarını olumlu etkilediği
yönündeki yaygın kanıyı doğrulamıyor. Yeni araştırmayı yapan
bilim adamlarına göre; bebeklerin daha akıllı olması anne
sütünden ziyade, annelerinin zekasıyla alakalı.
Neredeyse 80 yıldır anne sütü ve bebeğin zekası arasında
bağlantı arayan araştırmalar yapılıyordu. Bu araştırmaların
büyük bir kısmında anne sütüyle beslenen çocukların daha zeki
olduğu sonucuna ulaşılmıştı.
Ama yapılan yeni bir araştırma, bu yaygın kanıyı doğrulamıyor.
Çünkü, bilim adamlarına göre, bundan önceki araştırmaların
birçoğu annenin zeka seviyesine bakılmadığı için hatalıydı.
Yeni araştırmadaysa, Edinburg Üniversitesinden araştırmacılar
ve İngiliz Tıp Araştırmaları Konseyinden Geoff Der, ABD’deki
5475 çocuk ve 3161 anneyi incelemeye aldı.
Araştırmacılar, bebeğini emziren annelerin mamayı tercih eden
kadınlara kıyasla daha zeki, daha olgun, daha iyi eğitimli ve
çocuğunun gelişimiyle daha ilgili olduğunu tespit etti.
Dolasıyla anne sütüyle beslensin ya da beslenmesin, bu ortamda
yetişen çocukların becerilerinin daha iyi geliştiği
düşünülüyor.
Aynı aileden biri anne sütüyle diğeri mamayla büyümüş
çocuklarda zeka farkı görülmemesi de yeni araştırmanın
sonuçlarını destekler nitelikte.
Ama araştırmayı gerçekleştiren Edinburgh Üniversitesi’nden
bilim adamları, anne sütünün zekaya olumlu etkisi
bulunmamasına karşın bebeklerin sağlığı ve bağışıklık
sistemleri için büyük önem taşıdığına dikkat çekiyor.
Emzirmeyle ilgili olarak daha önce yapılan araştırmalar, ilk 6
ayda anne sütüyle beslenen bebeklerin daha iyi geliştiğini,
bağışıklık sistemlerinin güçlendiğini, obez olma risklerinin
düşük olduğunu, tansiyon ve kolesterol seviyelerine olumlu
etkileri nedeniyle kalp hastalıklarından koruduğunu
ispatlamıştı.